Black Deckers Forum
 
HomeHome  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Kesian puteri pegang jer cair...

Go down 
AuthorMessage
princessanne
Apprentice
avatar

Posts : 41
Join date : 2008-05-28

PostSubject: Kesian puteri pegang jer cair...   Fri Jul 25, 2008 8:56 am

Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri Sheila on 7Eleven. Sejak lahir lagi puteri ini telah terkena sumpahan.

Apa je menda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab tu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau puteri tu terpegang mereka maka meraka akan cair jugak.

Maka musykil la Ayahanda nye kerana alamat tak kawin la puterinya itu.
Maka, dengan nasihat memanda perdana menteri, Maharaja pun membawa puteri berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat.

Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak kan cair.

Tapi bomoh itu sendiri pun tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan memanda perdana menteri, Maharaja telah mengistiharkan bahawa barang siapa lelaki yang dapat membawa sesuatu, yang apabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan kawin dengan puterinya itu.


Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah lelaki datang membawa benda masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung. .... Muncul lah lelaki yang pertama,

Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?

Lelaki 1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling keras dalam dunia. Pada zaman akan datang, logam ini menjadi batang golf,
bateri dan kapal terbang.

Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu.

Lelaki 1 : Silakan....

Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhhhhh Cair nampaknye
logam itu. Kecewa lah lelaki itu, Maharaja dan tuan puteri...

Muncullah lelaki ke-2.....

Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?

Lelaki 2: Hamba membawa batu berlian. Menda ini lah yang paling keras dalam dunia. Pada masa akan datang, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah
digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasar
lautan.

Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta mencubanya.

Lelaki 2: Silakan.....

Maka puteri itu pun memegang le berlian tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak
berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri.

Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua
benda yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya...
Kemudian muncul lah lelaki yang terakhir. Eh!!Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apa pun!

Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang berlenggang je?

Lelaki: Patik ada membawa benda tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam
poket hamba ini.

Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu.Biar puteri Beta cuba
memegangnya.

Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak memegangnya, seluklah dalam
poket hamba ini...

Maharaja: Hmmmm.... Kalau begitu, baiklah!

Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu. Puteri
teragak-agak sebab puteri tak tau apa yang ada dalam poket lelaki itu.
Kemudian puteri terpegang sesuatu... Mukanya merah menahan malu.
Lelaki itu hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteri berlalu dari situ kerana malu. Maharaja hairan... Maharaja tanya puterinya

Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?

Puteri: Dapat....

Maharaja: Benda tu cair?

Puteri: Tak....

Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantu Beta!

Lelaki: Heheheheheheheheheh ehe...... .

Tapi..... Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa?
Dan kenapa benda tu tak cair?
Apakah yang korang rasa puteri itu telah Pegang?
Apa yang korang terlintas dalam kepala korang haaaaa?
Hehehehehehehehehe. ....
jwb2......... hoho..
Back to top Go down
View user profile
skamilan
Moderator
avatar

Posts : 59
Join date : 2008-05-30
Location : Jay Bee

PostSubject: Re: Kesian puteri pegang jer cair...   Fri Jul 25, 2008 4:06 pm

adess...

sejak bila la si anne nih dah jd mak pandir...

pak pandir nyer mano???

pandai b'cerita ye..


lol! lol! lol! lol! lol! lol!
Back to top Go down
View user profile
pinokio
Expert
avatar

Posts : 85
Join date : 2008-06-13
Age : 22
Location : Terenganu

PostSubject: Re: Kesian puteri pegang jer cair...   Sun Jul 27, 2008 5:14 am

huhu..besh nye..nk rase barang ska..huhuh
Back to top Go down
View user profile
pinokio
Expert
avatar

Posts : 85
Join date : 2008-06-13
Age : 22
Location : Terenganu

PostSubject: Re: Kesian puteri pegang jer cair...   Sat Aug 02, 2008 5:23 am

puteri tu pegang konek,pler,kote,.
muahahahaha
Back to top Go down
View user profile
PakDukun
Apprentice
avatar

Posts : 36
Join date : 2008-05-23
Age : 31
Location : Lu pikir la sdiri

PostSubject: Re: Kesian puteri pegang jer cair...   Tue Aug 05, 2008 2:54 pm

erkkkk..
ape ko ckp 2 pino..
>,<"
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kesian puteri pegang jer cair...   

Back to top Go down
 
Kesian puteri pegang jer cair...
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kamus Aquascape (kata yang sering digunakan)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Black Deckers Forum :: Lepas Geram & Lepas Jiwang Korang kat sini :: Lepas Geram & Lepas Jiwang Korang kat sini-
Jump to: